söndag 26 augusti 2012

Den irrelevanta Astrid Lindgren

Facebook är jättebra, det tycker jag med. Det är så smidigt. Frågar någon om man vet vem någon är så är det bara att söka upp namnet på facebook och kolla upp det. Visst, alla har väl inte facebook, men de flesta har det. Och en del har låsta sidor, men dom tycker vi inte om!

Något som jag verkligen har börjat störa mig på är dock när en gilla-sida lägger upp en totalt meningslös och irrelevant status. Om man gillar en sida som heter "Mat" så vill man ju bli uppdaterad om goda maträtter, eller något gott att dricka till. Kanske någon bra restaurang.

Men när sidan "Astrid Lindgren", som jag gillar för att hon är kung, eller drottning då, lägger upp det här på facebook så blir jag lite trött:













Tydligen råkar Astrid Lindgren ut för det här ibland. För det senaste exemplet jag har handlar också om henne. Då var det en sida som heter "IKEAs perversa möbel som inte fick säljas!" som uppmanade folk att gilla om fallet var som så att Astrid Lindgren hade förgyllt deras barndom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar