måndag 27 augusti 2012

Dumma danskar

Var på min praktik idag. På KontorsSpecial. Skulle hjälpa en kund att ta ut lite grejer till sin bil och sen leda tillbaka vagnen. Så vi gick där och pratade lite. Lite kallprat så där. Om att det var väldigt vackert väder, men ändå så konstigt kallt. När vi kom till dörren var det en man som höll upp den åt oss. Han sa något om att han fixade det där, på danska. Plötsligt utbrast då den jag hjälpte något i stil med: "Er du dansk"? Jag blev förvånad, förstås. Men den andre mannen svarade på danska. Och sen följde en lång och snabb dialog på danska. Jag hängde inte med. De skrattade och berättade för varandra om sitt gemensamma hemland. Men jag stod där ensam och övergiven.

Så jag la armarna i kors och muttrade för mig själv. "Jeg er go!"

1 kommentar: